Pagina's

zondag 1 juli 2012

Test 1-2

Vorige week schreef ik me in als patroontester voor een nieuw patroon van Shwin & Swhin, van wie ik vroeger reeds dit jasje maakte. Het kleedje heeft plooitjes voor- en achteraan (niet zo goed zichtbaar in dit stofje) en ik vind het het mooist met een riempje erin. Ik maakte het jurkje en vulde vervolgens een vragenlijst in over het patroon - in ruil daarvoor mag ik een patroontje uit haar shop kiezen. Leuk toch?

EDIT
Omdat velen van jullie benieuwd zijn naar de ervaringen met het patroon nog even wat meer uitleg. Ik wou er eigenlijk nog niet echt veel over zeggen op dit moment omdat het natuurlijk nog een testversie van het patroon was en ik sowieso de maakster nog de kans wil geven aanpassingen te doen alvorens het af te doen als 'niet zo goed'. 


Het jurkje op zich vind ik wel heel mooi uitgevallen, maar voor mij was het grootste minpunt de manier waarop de schouderriempjes afgewerkt moeten worden - dat oogt nogal 'zelfgemaakt' (ik deed het net iets anders dan voorgeschreven, maar dan nog...). En de manier waarop de plooitjes gelegd moesten worden, werd te weinig toegelicht. Ook het halsbelegje werd nogal eenvoudig afgewerkt - ik deed het anders, namelijk afzetten met biais zodat de binnenkant er ook mooi uitziet. 


Qua pasvorm waren enkel de armsgaten te groot (ik paste dat aan) en voor eerder grote kindjes zou ik toch ook een cm of 3 à 5 bijdoen onderaan de zoom (ik maakte een 3 jaar voor Mona die volgende week 3 wordt en het was juist gepast van lengte) - verder zaten de maten wel goed! 


Dus, mits wat naai-ervaring (om je plan te trekken met de plooitjes en afwerking schouderstukjes en halsbeleg) kan je het patroon zeker al gebruiken - het is momenteel nog gratis te downloaden.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket



Photobucket

Photobucket

Photobucket

Stof: In den Beer

34 opmerkingen:

  1. He wat leuk! Weer eens wat anders. En wat waren nu je bevindingen van dit jurkje/patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel, het jurkje op zich vind ik wel mooi uitgevallen, maar voor mij was het grootste minpunt de manier waarop de schouderriempjes afgewerkt moeten worden - dat oogt nogal 'zelfgemaakt' (ik deed het net iets anders dan voorgeschreven, maar dan nog...). En de manier waarop de plooitjes gelegd moesten worden, werd te weinig toegelicht. Maar als je al wat ervaring hebt met naaien is het wel te doen. Maar het was een testversie, dus er zal denk ik toch nog één en ander aan veranderen. Qua pasvorm waren enkel de armsgaten te groot (ik paste dat aan).

      Verwijderen
    2. Ja, nu je het zegt, die schouderbandjes zouden gewoon aan het rugpand vast moeten zitten, inclusief bandje dat doorloopt. Dat zou mooier zijn denk ik. (Maar het was me nog niet opgevallen.)

      Verwijderen
  2. Waw...moet perfect geweest zijn of toch al in kleedvorm ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. erg mooie jurk, erg mooi stofje, geweldige schoentjes en echt 'n heel mooie meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo schoon! Ze is er precies ook blij mee, want ze straalt gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een echt fotomodelleke die dochter van u ;-)
    & zo'n schoon kleedje, komt recht uit de boekskes!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon stofje, leuk kleedje! Goed patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer mooi! En hoe goed ze dat poseren doet, amai!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, opeens doet ze dat terwijl ze ervoor nooit stil stond voor een foto :-)

      Verwijderen
  8. Ach wat een snoepie, het jurkje maar vooral het meiske!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Echt zo mooi!
    En die laatste foto is fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh, wat een mooi jurkje weer! Is het een goed patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoontje! Leuk eh, patroontjes testen! Ik mocht er onlangs eentje testen voor Heidi&Finn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Goede bevindingen over het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. schoon zeg! amaai! en schoon stofke!! patroontester, lijkt me ee nleuk idee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze ziet er prachtig uit! En geen zonen verstopt bij u? Want ik heb binnenkort ook testers nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen verborgen zonen :-) Maar voor die patronen van u zou ik het toch overwegen er nog snel ene te maken :-D

      Verwijderen
    2. Hier 2 zonen. eentje in uitvoering 140 en eentje in uitvoering 110 ;o)
      En ik wil echt ook wel eens patronen testen!!!

      Verwijderen
  15. supergeslaagd jurkje en ze staat er toch zo schoon mee, die schoentjes mooi mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel knap! Een stralend model voor een stralend kleedje, meer moet dat niet zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar zo tof! Toch eens gaan kijken... Ik vind die patroontjes wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er in ieder geval heel geslaagd uit! Zal ook eens op zoek gaan.
    Wij ontmoetten elkaar op de 'modeshow' in Harelbeke. Even laten weten dat ik dan uiteindelijk toch ben gestart met mijn blog http://issews.blogspot.com . Ik zal de volgende weken verschillende naaisels van het afgelopen jaar laten zien.
    Groetjes,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen